프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 12월 28일 일요일

GRAMATICA : PARTI DE VORBIRE (PREPOZITII) : N 은/는

1.  은/는 se adauga la sfarsitul cuvantului despre care vorbitorul vrea sa vorbeasca sau sa explice intr-o propozitie pentru a arata ideea principala a propozitiei, a subiectului sau a discutiei.
In limba romana s-ar traduce ca "in ceea ce priveste" sau "cu privire la".
Pentru cuvintele care se termina in vocala, se aduaga 는, iar pentru cele care se termina in consoana, se aduaga 은.

 은/는 is added to the end of what the speaker wants to talk about or explain in the sentence to designate it as the main idea, topic or issue of discussion.
Can translate in english as 'as for' or 'regarding'.
For words ending in a vowel, 는 is added, and for words ending in consonants, 은 is added.

Exemplu/ Example :

*저 한국사람입니다.
  Eu sunt coreean.
  I am Korean.

*안나씨 29살입니다.
 Ana are 29 de ani.
 Anna is 29 years old.

 *제 직업 변호사입니다.
 Profesia mea este avocat.
 I am lawyer.

 2. 은/는 se foloseste de asemenea cand ne referim la un lucru sau un subiect care a fost deja mentionat inainte, sau cand vorbim despre ceva stiut de ambele parti ale conversatiei, de ambele persoane.
 Cu alte cuvinte, 은/는 se foloseste atunci cand oferim informatii "vechi".

 은/는 is also used when we reffer to something mentioned earlier in a conversation or when we talk about something already known by both sides in the onversation.
 In other words, 은/는 is used when expressing "old" informations.

Exemplu / Example :

 *저 내일 요코씨는 만나요, 요코씨 일본에서 왔어요.
 Ma vad cu Yoko maine. Yoko (ea) a venit din Japonia.
 I'll meet Yoko tomorrow. Yoko (she) came from Japan.

* 저 작년에 뉴욕에 갔었어요. 뉴욕은 정말 아름다웠어요.
 Am fost in New York anul trecut. In New York a fost foarte frumos.
 I went to New York last year. New York was really beautiful.

 3. 은/는 se foloseste atunci cand comparam 2 lucruri, iar in astfel de cazuri poate fi atasat nu numai subiectului, ci si obiectului propozitiei.

 은/는 is used when comparing two things, and in such cases it can be attached not only to subjects but also the objects or other parts of the sentence.

 Exemplu / Example :

 * 에릭은 미국 사람이에요. 그렇지만 준호는 한국사람이에요.
 Eric este american. Insa Junho este coreean.
 Eric is American. Junho, however is Korean.

 In conversatie / In conversation

 부모님 직업이 뭐해요?
 Ce meserii au parintii tai?
 What do your parents do?

 아버지는 회사원이에요. 그리고 어머니는 선생님이에요.
 Tata lucreaza pentru o companie. Mama este profesoara.
 My father works for a company. My mother is teacher.

댓글 없음:

댓글 쓰기