프로필

내 사진
Busan, South Korea
Salut ! Numele meu este Angie, am 25 de ani si sunt din Bucuresti. Acesta este blogul meu...Nimic interesant pana acum, insa ceea ce ma face un pic mai diferita este faptul ca am vrut sa imi implinesc un vis, acela de a trai in alta tara, o tara aleasa de mine, o tara in care sa imi fac noi prieteni, o tara despre care nu stiam foarte multe , o tara cu civilizatie si cultura total diferite de Romania. Si am ales Coreea de Sud. Pe acest blog veti descoperi tot ce este nou despre Coreea de Sud, cum este vremea in fiecare zi, locurile pe care le-am vizitat, idei despre mancare, idei despre oameni si conceptiile lor si multe alte detalii pe care le poti afla daca iti place aceasta tara si daca doresti sa o vizitezi vreodata (si din moment ce ai ajuns sa imi citesti blogul, atunci inseamna ca ai o curiozitate despre Coreea si o idee unde se afla aceasta tara pe harta lumii :). Sper sa fiu de folos cu toate informatiile oferite si astept orice intrebare legata de mine, de viata mea aici si despre aceasta tara incredibil de interesanta. Cu drag, Angie

블로그 보관함

2014년 12월 28일 일요일

GRAMATICA :TIMPUL MAI MULT CA PERFECTUL ( Past Perfect Tense) A/V-았/었었어요

Aceasta formula exprima o situatie care s-a intamplat in trecut dar nu mai continua, sau o actiune ce se separa de prezent deoarece s-a petrecut mult mai devreme decat atunci cand vorbitorul o descrie.
Are ca si echivalent in limba romana pe ( facusem/avusesem) sau 'did/had(in the past) in engleza.
Se formeaza adaugand -았었어요 la sfarsitul verbului sau adjectivului care au terminatia in vocalele ㅏ sau ㅗ.
Pentru celelalte terminatii se adauga 었었어요.
Pentru verbele cu terminatia in 하다  se foloseste 했었어요.

Exemple de verbe

살다 + 았었어요 -> 살았었어요
먹다 + 었었어요 -> 먹었었어요
공부하다 - 공부했었어요
가다 + 았었어요 -> 갔었어요 (mersesem)
사다 + 았었어요 -> 샀었어요 (cumparasem)
배우다 + 았었어요 -> 배웠었어요

In conversatie : 

담배를 안 피워요? Nu fumezi?
작년에는 담배를 피웠었어요. 그렇지만 지금은 안 피워요. Am fumat anul trecut. Dar acum nu mai fumez.

요즘  바다에 사람이 없어요. Zilele acestea nu mai e nimeni la plaja.
여름에는 사람이 많았었어요. Au fost multe persoane in vara.

 주말에 뭐했어요? Ce ai facut in weekend?
 롯데월드에 갔었어요. 아주 재미있었어요. Am mers la Lotte World (un fel de Disney Land in Coreea). A fost foarte interesant.

Diferente intre 았/었어요 si 았/었었어요

 았/었어요
Exprima o actiune care s-a petrecut in trecut dar inca nu stim exact daca acea actiune mai continua sau nu in prezent.

 Ex: 댄씨는 작년에 한국에 왔어요. Dan a venit in Coreea anul trecut.
(Dan poate sa fie inca in Coreea. Nu stim ce s-a intamplat dupa ce a venit in Coreea. El poate sa fie in alt loc decat in Coreea).

댄씨는 서울에서 1년 동안 살았어요. (Dan a locuit in Seul timp de un an. Inainte el a locuit in Seul timp de un an, dar nu stim inca daca el mai locuieste inca sau nu acolo).

 았/었었어요
Exprima o actiune care s-a intamplat in trecut si care nu mai continua in prezent. 

댄씨는 작년에 한국에 왔었어요. (Dan a fost in Coreea anul trecut dar el nu mai este acum in Coreea).
댄씨는 서울에서 1년 동안 살았었어요. (Dan a locuit in Seul timp de un an dar acum nu mai locuieste in Seul).

댓글 없음:

댓글 쓰기